این بار به سراغ کابل تلفن می رویم که این نوع کابل بسیار پرکاربرد است. همه می دانیم که برای استفاده از تلفن، به کابل نیاز داریم. تمامی اطلاعات، داده ها و سیگنال های مخابراتی توسط کابل منتقل می شوند. در این مقاله قصد معرفی انواع کابل تلفن و همچنین بهترین کابل تلفن برای اینترنت را داریم. کابل های تلفن از چند سیم مختلف تشکیل شده اند و هریک از آن ها رنگ خاصی دارند. سیم های موجود در داخل کابل، به شکلی کاملا منظم به هم تابیده شده اند تا میزان نویز کابل تلفن برای adsl  به کمترین میزان کاهش یابد. کابل های تلفن در انواع مدل های مختلف در بازار وجود دارند که اکثرا در تعداد زوج ها و سطح مقطع شان باهم تفاوت دارند. با توجه به این که تلفن ها در حال حاضر مهم ترین راه ارتباطی افراد هستند، یافتن بهترین کابل تلفن برای برقراری ارتباطی ایمن، پایدار و کارآمد بسیار ضروری است.

انواع کابل تلفن برای اینترنت

برای این که بتوانید بهترین کابل تلفن برای مودم را انتخاب و خریداری کنید، باید شناخت نسبتا کافی از انواع کابل های تلفن داشته باشید. تقریبا جنس تمام کابل ها از هادی و مسی است که در اصطلاح CCC نامیده می شوند. البته برخی از کابل ها آلومینیومی بوده و روکش آن ها از جنس مس می باشد و این نوع کابل در اصطلاح CCA نامیده می شوند. علاوه بر این کابل های مسی تلفن، نسبت به کابل های آلومینیومی از کیفیت بالاتری برخوردار بوده و همچنین قیمت کابل های مسی نسبت به کابل های آلومینیومی بسیار بیشتر است. در ادامه با انواع کابل های تلفن آشنا خواهید شد:

  • کابل تلفن زمینی

کابل های تلفن زمینی دارای روکشی از جنس PVC و طوسی رنگ هستند. این نوع کابل ها در برابر کابل های هوایی، انعطاف پذیری بیشتری دارند و همچنین در قطرهای 0.6. 0.50 .04 میلی متر عرضه می شوند و تعداد زوج در آن ها از 2 الی 100 زوج می باشد.

  • کابل تلفن هوایی

کابل های تلفن هوایی از استحکام و دوام بالایی برخوردار هستند و در برابر حشرات، باران، آفتاب و… مقاومت خوبی از خود نشان می دهند. جنس روکش این کابل ها از پلی اتیلن بوده که دلیل اصلی مقاومت کابل ها است. کابل تلفن برای adsl به دلیل دوام و مقاومت بالایی که دارند در فضاهای بیرونی ساختمان ها قابل استفاده هستند. معمولا روکش این کابل به رنگ مشکی بوده و در قطرهای  0.6. 0.5. 0.4 میلی متر و همچنین حداکثر 100 زوج عرضه می شوند.

  • کابل تلفن هوایی مهار دار

برخی از انواع کابل های تلفن از زره فولادی پوشانده شده اند و همین امر موجب افزایش مقاومت آن ها می باشد. کابل های تلفن هوایی مهار دار بیشتر در خطوط هوایی مخابرات به کار برده می شوند.

  • ژله فیلد خاکی

کابل های ژله فیلد خاکی بیشتر برای کابل کشی کانال ها استفاده می شوند. روکش این کابل ها از پلی اتیلن پوشیده شده و بین هادی کابل از ژله گرم نفتی و ضد آب پر شده است. شما می توانید این کابل ها را هم به صورت دفنی و هم به صورت استفاده در زمین به کار ببرید. ژله ای که بین هادی کابل به کار برده می شود در شرایط هوایی سرد و گرم بسیار مقاوم بوده و همین امر از آسیب و نفوذ رطوبت به کابل جلوگیری می کند.

  • کابل مخابرات شیلد دار

یکی دیگر از بهترین نوع کابل برای برای اینترنت، کابل های مجهز به شیلد و فویل است. به طوری که روی زوج سیم های کابل، یک لایه فویل آلومینیومی کشیده شده است. این نوع کابل، با عنوان کابل تلفن ضد نویز هم شناخته می شود. معمولا در کابل کشی آیفون های صورتی و تصویری از کابل های شیلد دار استفاده می شود.

خرید کابل تلفن برای اینترنت

نکته مهمی که در زمان خرید کابل تلفن برای adsl باید در نظر بگیرید، کیفیت آن است چرا که فاکتور بسیار مهم در انتخاب کابل کیفیت آن است. بهتر است کابلی را انتخاب کنید که نویز نداشته باشد و به راحتی بتواند سیگنال ها و صداها را با کیفیت عالی انتقال دهد. در واقع وجود نویز در خطوط تلفن می تواند تاثیر منفی بر سیگنال های مخابراتی گذاشته و نویز را به داخل کابل نفوذ دهد. اگر چنین اتفاقی رخ دهد قطعا سرعت اینترنت شما کاهش می یابد و یا قطع می شود. در این صورت حتی کیفیت صدا در تماس های صوتی هم کاهش محسوسی خواهند داشت. پس در نتیجه هنگام خرید بهترین نوع کابل برای اینترنت، تمام نکات مهم را در نظر داشته باشید.

 

همچنین بخوانید : آشنایی با انواع کابل دوربین مداربسته

 

قیمت کابل تلفن برای اینترنت

عوامل متعددی در قیمت کابل های تلفن تاثیرگذار هستند که یکی از عوامل مهم طول کابل است. به طور کلی طول کابل در هزینه سیم کشی تلفن هم تاثیر زیادی دارد. مورد دوم که روی قیمت کابل تا حدودی تاثیر می گذارد مربوط به عملکرد و کیفیت کابل می باشد، قطعا کابل های باکیفیت قیمت بالاتری خواهند داشت. حتی میزان مصرف مس هم می تواند در قیمت کابل تلفن اثرگذار باشد، به طوری که هرچه مس بیشتری در کابل استفاده شده باشد قیمت کابل هم بیشتر خواهد بود. علاوه بر این موارد نویز گیر بودن یا نبودن کابل عامل مهمی در قیمت آن خواهد بود. پس در نتیجه تمامی موارد را در نظر بگیرید و بودجه خودتان را برای خرید بسنجید.

 

بهترین برندهای کابل تلفن برای اینترنت

برای این که بتوانید بهترین نوع کابل برای اینترنت را خریداری کنید باید برندهای برتر کابل های موجود در بازار را بشناسید. در حال حاضر نسبت به زمان گذشته، نیاز کشور به سیم های تلفن برای انتقال داده، اطلاعات و همچنین استفاده در شبکه بسیار بیشتر شده است. به همین علت شرکت های تولید کننده کابل سعی دارند محصولات شان را با نام تجاری خودشان به فروش برسانند. بهتر است بدانید تقریبا 150 شرکت تولید سیم و کابل در کشور در حال فعالیت هستند و در میدان با یکدیگر به رقابت می پردازند. با این حال نمی توان تمام آن ها را برندهای برتر بازار دانست؛ یک برند زمانی شناخته می شود که محصولات باکیفیت و با تنوع را تولید و روانه بازار کند. اصولا برندهای برتر بازار زبان زد خاص و عام می شوند و رضایت مشتری را اساس کار خود قرار می دهند. در ادامه به برخی از برندهای برتر بهترین کابل تلفن برای مودم اشاره خواهیم کرد:

کابل مخابراتی ADSL برای نصب در فضای باز

برای دسترسی راحت به اینترنت و جلوگیری از قطعی های مکرر باید حتما زیرساخت های مخابراتی فراهم باشند. در اصل تا تابلوهای توزیع مخابراتی که در نزدیک خانه هستند، دسترسی شما به سیم و کابل ها خارج از اختیارتان است. اما شما می توانید از کابل کشی داخل ساختمان تا تابلو‌ مشترکین از بهترین کابل تلفن برای اینترنت استفاده کنید و در این صورت کیفیت ارتباطات خودتان را ارتقا دهید. کابلی که می خواهید در فضای باز استفاده کنید باید از ویژگی های زیر برخوردار باشد:

  • قطر هادی آن مناسب و واقعی باشد.
  • سعی کنید کابل های تلفن ضد نویز را انتخاب کنید.
  • بهتر است از کابل های زوج به هم تابیده استفاده کنید.
  • کابل ها باید روکش و عایق استانداردی داشته باشند.

8 دیدگاه در “بهترین سیم تلفن برای adsl (اینترنت )

  1. محمد گفت:

    من چند بار کابل adsl خریدم ولی هر بار خرابش میکنم

  2. هدیثه گفت:

    برای قطع نویز کابل تلفن میتونیم از نویزگیر هم استفاده کنیم.

  3. رضا گفت:

    متاسفانه توی تیرتن هیچ تضمینی وجود نداره که اینترنتت قطع نشه یا نویز نداشته باشه

  4. حمید گفت:

    کاش اموزش سوکت زدن کابل تلفن رو هم میگفتین

    1. adam گفت:

      سلام
      وقت بخیر
      به درخواست شما مقاله زیر منتشر شد
      نحوه سوکت زدن کابل تلفن
      https://cablelalezar.com/%d9%86%d8%ad%d9%88%d9%87-%d8%b3%d9%88%da%a9%d8%aa-%d8%b2%d8%af%d9%86-%da%a9%d8%a7%d8%a8%d9%84-%d8%aa%d9%84%d9%81%d9%86/

  5. مریم گفت:

    اگه کابل مناسب برای اینترنت بگیریم دیگه قطعی اینترنتی نداریم؟

  6. جهانی گفت:

    کابل پچ و پچ کورد مگه یکی نیستن؟؟

  7. جهانی گفت:

    من حس میکنم بهترین کابل اینترنت هم با توجه به ساختار اینترنت کشور خوب جواب نده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *