بلاگ

تجهیزات دوربین مداربسته و بررسی کابل

با افزایش تکنولوژی، راه های جدید و مبتکرانه ای برای محافظت از خانه شما در بازار ظاهر شده است، اما هیچ کدام به اندازه دوربین مدار بسته موثر نبوده اند. در ده سال گذشته، به یکی از محبوب ترین ویژگی های امنیتی تبدیل شده است و شما برای محافظت از دارایی خود به آن نیاز دارید.

ویژگی های ایمنی را که این دوربین های مقرون به صرفه می توانند ارائه دهند، از دست ندهید. در زیر به این سوال پاسخ می دهیم که دوربین مدار بسته چیست؟ و توضیح دهید که چه کاری می تواند برای شما انجام دهد. و در انتهای مقاله به بررسی کابل برای دوربین های امنیتی می پردازیم.

دوربین مداربسته چیست؟

دوربین مدار بسته که به cctv شناخته می شود، سیستمی است که در آن ویدئو و صدا بر روی یک مدار بسته به هم متصل می شوند تا از اشتراک گذاری آنها در امواج عمومی جلوگیری شود. در عوض، آنها اغلب برای ضبط ویدئو در مناطق حساس و مهم  با اهداف امنیتی استفاده می شوند.

تاریخچه دوربین های مدار بسته

سیستم دوربین مداربسته در ابتدا فقط قادر به نمایش تصاویر زنده بود. اولین بار در آلمان برای مشاهده پرتاب موشک های V2 در زمان جنگ توسعه یافت. هنگامی که برای ضبط فیلم استفاده شد، به یک ابزار امنیتی تبدیل شد.

مدل‌های قدیمی فقط می‌توانستند تصاویر سیاه و سفید دانه‌دار را با وضوح پایین نشان دهند. اکنون آنها رنگی هستند و می توانند بزرگنمایی کنند و همچنین بچرخند. آنها حتی دارای قابلیت های صوتی هستند، بنابراین ناظر می تواند در واقع با افرادی که در حال تماشای آنها هستند صحبت کند.

کاربرد دوربین های مدار بسته

دوربین مدار بسته اهداف و کاربرد های مختلفی را انجام می دهند. می توانند محیط ها و نرده ها را در مکان های امن، از جمله نظارت حیاط ساختمان و ساخت و ساز، اسکن کنند. می توان از آن برای نظارت بر ترافیک و روش های آرام سازی استفاده کرد.

همچنین می توانید از آن برای مشاهده افراد استفاده کنید. اینها ممکن است زندانیانی باشند که برای امنیت خودشان در یک زندان هستند یا افرادی که در بیمارستان هستند. در نهایت، می توان از آن برای جلوگیری از جرم و سرقت، مانند مغازه ها یا مکان هایی مانند بانک ها و فرودگاه ها استفاده کرد.

همچنین بخوانید : آشنایی با انواع کابل دوربین مداربسته

دوربین مدار بسته در منازل

بسیاری از مردم به دوربین مداربسته به عنوان روشی برای امنیت خانه روی می آورند. اگرچه آنها از نظر فیزیکی از جرم جلوگیری نمی کنند، اما دوربین ها برای کسانی که ممکن است اقداماتی علیه خانه شما انجام دهند، بازدارنده هستند زیرا شانس بیشتری برای دستگیر شدن دارند. آنها همچنین به شما این امکان را می دهند که هر کسی را که از خانه شما بازدید می کند یا شاهد فعالیت مشکوک قبل از تشدید آن باشد، بررسی کنید.

بسیاری از افراد نیز در حال نصب دوربین در اتاق خواب فرزندان خود هستند. که به دوربین پرستار بچه معروف شده است. این به والدین اجازه می دهد تا فعالیت ها یا مراقب کودک خود را بررسی کنند تا مطمئن شوند که خدمات ایمن و کافی ارائه می کنند.

انواع دوربین مداربسته

طیف وسیعی از دوربین های مدار بسته بسیار گسترده است. سیستم های ساده اولیه هستند و دوربین ها را با یک کابل کواکسیال به هم متصل می کنند. آنها قدرت را از مانیتور اصلی دریافت می کنند.

دوربین های مدرن تر دوربین های IP هستند و از اتصالات آنلاین برای ذخیره فیلم در مرورگر وب استفاده می کنند. عموماً قابلیت های بالاتر و تصاویر بهتری نسبت به دوربین های آنالوگ دارند.

ایمن شوید

حال می توانید به این سوال پاسخ دهید که دوربین مداربسته چیست؟ و فقط باید تصمیم بگیرید که برای خانه یا تجارت شما مناسب است.

سیستم دوربین مداربسته از دوربین‌های ویدئویی استفاده می‌کند که دوربین‌های نظارتی نیز نامیده می‌شوند تا از داخل و خارج بر یک فضا نظارت داشته باشند. سیگنال را در یک مانیتور یا مجموعه‌ای از مانیتورها منتقل و ذخیره می کنند و به تمام ویدیو های 24/7 (هفت روز هفته 24 ساعته ) بی‌درنگ دسترسی داشته باشند.

با همه این مزایا، سیستم نظارتی در جامعه ای که در آن نرخ جرم و جنایت افزایش می یابد، امری ضروری شده است. بنابراین وقتی تصمیم می گیرید که کدام سیستم امنیتی برای نیازهای منحصر به فرد شما بهترین است، این 5 جزء ضروری هستند که باید به آنها اهمیت دهید:

  1. دوربین

اگر در حال ساخت یک سیستم دوربین مدار بسته هستید، دو گزینه دوربین دارید: پروتکل اینترنت (IP) یا آنالوگ. IP به دلیل سازگاری با اکثر دستگاه ها معمولاً انتخاب ارجح است. انواع مختلفی از دوربین ها را می توان نصب کرد، به عنوان مثال – دوربین های گنبدی، دوربین های گلوله ای، دوربین های مخفی.

بسته به اینکه چه زوایایی را می‌خواهید پوشش دهید، به چند دوربین در آن منطقه خاص، وضوح یا جزئیات مورد نیاز هنگام انتخاب دوربین‌های دلخواهتان نیاز دارید.

  1. ایستگاه مانیتورینگ

یک مانیتور مسلما مهمترین عملکرد یک دوربین امنیتی را تسهیل می کند: مشاهده تصاویر و فیلم های ضبط شده. تصمیم گیری به تعداد مانیتورهایی که نیاز دارید بستگی به این دارد که چه چیزی و کدام ناحیه را نظارت می کنید.

اگر در یک مرکز بزرگ کار نمی کنید به بیش از سه تا پنج صفحه نمایش نیاز ندارید. اگر چه اگر نیازهای شما تغییر کند، می توانید به راحتی هر زمان که بخواهید مانیتورهایی را اضافه یا حذف کنید تا با سازگاری دوربین خود مطابقت داشته باشد.

  1. کابل ها و روترها

بسته به نوع سیستم نظارتی و دوربین هایی که انتخاب می کنید، به فناوری های پشتیبانی مانند کابل ها و روترها نیاز دارید تا برای اتصال یکپارچه در سیستم خود ادغام شوند. به عنوان مثال، سیستم‌های بی‌سیم به روتر نیاز دارند، در حالی که نسخه‌های سیمی نیازی به روتر ندارند.

بنابراین، پس از انتخاب دوربین های خود، کابل ها و سیم ها و مانیتورها را با توجه به نیازهای منحصر به فرد خود انتخاب کنید.

  1. ضبط کننده های ویدئویی

ضبط کننده ویدیو دستگاهی است که فیلم ضبط شده روی دوربین برای ذخیره و مشاهده پردازش می شود. دو نوع ضبط کننده ویدئو وجود دارد: DVR (ضبط کننده های ویدئوی دیجیتال) و NVR (ضبط کننده های ویدئوی شبکه).

  1. ذخیره سازی داده ها

سیستم امنیتی دوربین مداربسته شما به اندازه هارد دیسک پشتیبان آن خوب است. دستگاه ذخیره سازی برای یک سیستم دوربین امنیتی باید قادر به ضبط، ذخیره و پخش مجدد ویدیوها بدون توقف از چندین فید باشد. هارد دیسک‌های معمولی که در رایانه‌های شخصی و لپ‌تاپ‌ها استفاده می‌شوند، برای رفع نیازهای ذخیره‌سازی دوربین مدار بسته مجهز نیستند. از این رو، انتخاب یک سیستم ذخیره سازی قوی برای ذخیره سازی ایمن داده ها بسیار مهم است.

همچنین بخوانید: سیم مفتول ارت چیست و چه کاربردی دارد؟

زمان این رسیده که در مورد کابل های دوربین مدار بسته اطلاعات کسب کنیم:

کابل اترنت چیست؟

کابل اترنت نوع بسیار محبوبی از کابل شبکه است که برای شبکه های سیمی استفاده می شود (نوع شبکه ای که دستگاه ها را با استفاده از کابل به اینترنت یا سایر شبکه ها متصل می کند).

آنها برای اتصال دستگاه های واقع در شبکه های محلی (LAN) مانند روترها، رایانه های شخصی و سوئیچ ها استفاده می شوند.

یکی از رایج‌ترین شبکه‌های سیمی از کابل‌هایی استفاده می‌کند که از طریق پورت‌های اترنت روی روترهای شبکه و رایانه‌ها یا دستگاه‌های دیگر متصل می‌شوند.

انواع کابل اترنت

اکثر کابل های اترنت برای اتصال کامپیوتر به روتر یا سوئیچ طراحی شده اند. کابل های اترنت انواع مختلفی دارند که توسط انجمن صنایع الکترونیک و انجمن صنعت ارتباطات تعریف شده است.

انواع کابل اترنت شامل رده 5e و رده 6 است که معمولاً به ترتیب به اختصار “Cat5e” و “Cat6” نامیده می شوند.

کابل های Cat5e

این نوع کابل محبوب ترین نوع کابل اترنت جفت تابیده است و از چهار جفت سیم مسی تشکیل شده است. فناوری اترنت جفت پیچ خورده نسل پنجم امکان دستیابی به سرعت های سریع تا 100 مگابیت بر ثانیه را فراهم می کند.

توصیه می شود که کابل های Cat5e به طول حداکثر 100 متر محدود شوند.

کابل Cat6

این نوع کابل به عنوان نسل ششم کابل‌های اترنت جفت تابیده شناخته می‌شود و مانند رده CAT 5e از چهار جفت سیم مسی تشکیل شده است.

با این حال، Cat6 از هر چهار جفت سیم‌کشی مسی به طور کامل استفاده می‌کند و می‌تواند به سرعت 1 گیگابیت در ثانیه (گیگابیت بر ثانیه) دست یابد و سرعتی دو برابر کابل‌های CAT 5e دارد.

این نوع کابل به دلیل کارایی بالا از اترنت گیگابیتی نیز پشتیبانی می کند، با نوع پیشرفته موجود (CAT 6a) که می تواند به سرعت 10 گیگابیت در ثانیه دست یابد.

توصیه می شود که کابل های Cat6 به طول حداکثر 100 متر محدود شوند.

سخت – استاندارد

کابل های جفت پیچ خورده به دو صورت توپر یا رشته ای هستند که به هادی مسی موجود در کابل اشاره دارد:

سخت و محکم – به بهترین وجه برای طول های افقی بلند مناسب است. آنها قوی تر و بادوام تر هستند و آنها را به گزینه ای ایده آل برای نمای بیرونی، ساختن دیوارها و نصب دائمی تبدیل می کند.

Stranded –  بیشتر از نوع خم شدنی است و برای مصارف قابل حمل و کابل کشی مناسب است که به انعطاف پذیری بیشتری نیاز دارد. اگر کابل اغلب جابجا می شود، از نوع رشته دار استفاده کنید.

شیلد در مقابل بدون محافظ

به دلیل پیچ خوردگی کابل های اترنت، محافظ می تواند به محافظت بیشتر از کابل ها کمک کند. کابل های محافظ برای کابل هایی که در فضای باز یا داخل دیوار اجرا می شوند (جایی که تداخل زیاد وجود دارد) مناسب تر هستند، در حالی که کابل های بدون محافظ برای استفاده داخلی خانگی مناسب هستند.

کابل متقاطع

این نوع کابل اترنت تخصصی ارتباط مستقیم بین دو دستگاه محاسباتی را از طریق درگاه های اترنت آنها امکان پذیر می کند.

کابل های اترنت متقاطع جفت پیچ خورده مبتنی بر مس در انواع Cat5e و Cat6 موجود هستند. توسعه فناوری Auto-MDIX (متقاطع رابط خودکار وابسته به متوسط) نیاز به این نوع کابل را کاهش داده بود و تشخیص می دهد که آیا کابل متقاطع یا مستقیم مورد نیاز است یا خیر، و بر این اساس تغییرات خودکار را انجام می دهد.

کابل ترکیبی چیست

کابل های ترکیبی تشکیل شده از از یک زوج برق و یک کابل کواکسیال RG59 است سیستم ها و دوربین های مداربسته برای انتقال تصاویر به کابل های مختلف نیاز دارند. در واقع کابل های ترکیبی نوعی از کابل های مورد استفاده در بسترسازی دوربین های مداربسته هستند

نکات  استفاده از کابل ترکیبی

کابل های ترکیبی را بهتر است در ساختمان ها و فضاهای بزرگ استفاده نکنید. این کابل ها برای مکان هایی با متراژ کم مناسب هستند. زیرا حداکثر طول کابل کشی با استفاده از نوع مرغوب و تمام مس این کابل ها ۶۰ الی ۷۰ متر اس.

جنس آلیاژ بکار رفته در کابل ترکیبی

اگر می خواهید بیشترین بازدهی و عملکرد  را از کابل کشی خود داشته باشید، کابل های ترکیبی تمام مس بهترین گزینه می باشند و تا متراژ 70 متر جوابگو هستند. اما کابل های آلومینیومی تا مسافت ۲۰ متر نیاز شما رو برطرف می کند

مزایا و معایب کابل های ترکیبی

از مهمترین ویژگی کابل های ترکیبی سهولت کابل کشی است. چرا که استفاده از این نوع کابل نیاز شما به کابل کشی جداگانه برای تغذیه دوربین ها را برطرف می کند و تاثیر بسیاری بر کاهش هزینه دارد

هزینه کم و کابل کشی آسان بسیار مهم است اما موردی که در این کابل ها مشاهده می شود برد کم آنهاست که تا برد ۶۰ الی ۷۰ متر عملکرد خوبی دارند.

انواع کابل ترکیبی

  • کابل ترکیبی با مغزی مس، شیلد آلومینیوم، برق آلومینیوم
  • کابل ترکیبی با مغزی مس، شیلد مس، برق آلومینیوم
  • کابل ترکیبی با مغزی مس، شیلد مس، برق مس

نتیجه

سیستم دوربین مدار بسته به یک ضرورت حیاتی در این دنیای مدرن تبدیل شده است. هنگام انتخاب سیستم امنیتی مورد نظر خود، 5 جزء ضروری که باید برای خدمات ثابت به آنها اهمیت دهید عبارتند از: دوربین، مانیتور، کابل، ضبط‌کننده‌های ویدئو، و ذخیره‌سازی داده. اکنون که اجزای ضروری یک سیستم دوربین امنیتی را می‌شناسید، می‌توانید محصولات باکیفیت را برای ایمنی خود و عزیزانتان انتخاب کنید.

وقتی نوبت به کابل می‌رسد، گم شدن در دنیای تکنولوژیک انواع کابل‌های اترنت، کاربردهای آن‌ها و بهترین کابل‌های اترنت بسیار آسان است.

بنابراین اگر در تلاش هستید که Cat5e خود را از طریق کابل متقاطع خود بشناسید، کارشناسان فروشگاه کابل لاله زار در کنار شما هستند.

سبد خرید

بستن (Esc)
سوالات خود را از ما بپرسید

ورود

بستن (Esc)

Scroll To Top
Instagram WhatsApp WhatsApp Telegram